dissabte, 24 de març del 2012

La FaPaC reclama al Parlament que reconsideri la decisió d'aturar la ILP per la igualtat d'oportunitats en l'educació i anuncia accions davant de qualsevol irresponsabilitat



  • La FaPaC retreu al Govern que havia d'haver fet les previsions de despesa pressupostària oportunes després que el novembre de 2011 la Mesa del Parlament va admetre a tràmit la ILP.
  • Ensenyament ha tornat a no escoltar la veu de les famílies evitant debatre sobre un dels temes prioritaris en el sistema educatiu català.
  • Moltes AMPA han denunciat la situació d'ofec en què es troben després de la supressió dels ajuts que rebien fins ara i de la reducció pressupostària en serveis bàsics com el menjador escolar.   
Girona, 24 de març de 2012
La FaPaC ha decidit emprendre accions després de la decisió del Govern de la Generalitat d'aturar la tramitació de la ILP “Per la igualtat d'oportunitats en el sistema educatiu català”. La federació ha presentat al·legacions per escrit a la Mesa del Parlament perquè reconsideri l'acord pres, ja que és incompatible amb l'anterior dictamen emès el novembre de 2011 quan va acceptar a tràmit la iniciativa.
La FaPaC confia en una resposta positiva i adverteix que no es quedarà immune davant de la irresponsabilitat. Amb el suport de les AMPA assistents, s'emprendrà qualsevol acció que sigui necessària i utilitzant tots els mecanismes legals possibles.

La decisió del Govern només pot ser interpretada com un clar atac frontal al dret de participació de la ciutadania. L'únic objectiu ha estat evitar un nou debat al Parlament sobre un tema del qual el Govern no en vol parlar més, donant l'esquena a les inquietuds i demandes de les famílies en la seva lluita per aconseguir la igualtat d'oportunitats l'educació.
El rebuig a aquesta ILP, que compta amb més de 300 fedataris i més de 15.000 signatures recollides fins ara, és un greu perjudici que va més enllà perquè posa en dubte i sense sentit el sistema d'iniciatives legislatives i el dret participació ciutadana del nostre país.

La FaPaC considera insostenibles els arguments del Govern quan al·lega que l'aprovació de la ILP comportaria necessàriament un increment de les despeses de personal docent i de pressupost.  La federació recorda que en el moment que la Mesa del Parlament va admetre la ILP ja es tenia en compte la despesa que suposaria la iniciativa.

Independentment d'això, el Govern n'havia d'haver fet les previsions oportunes un cop coneguda aquesta iniciativa, ja que quan es van aprovar els pressupostos ja estava en tràmit. D'altra banda, la proposició de llei no comportarà un augment de despeses del pressupost vigent, ja que la modificació legislativa no pot tenir efecte enmig d'un curs escolar i ha de donar temps al Departament d'Ensenyament per a posar-la en marxa, tal com preveu el Pacte Nacional per l'Educació de 2006.

D'altra banda, durant l'Assemblea la FaPaC ha denunciat la supressió de la totalitat dels ajuts que rebia fins ara com a federació per al manteniment de la seva infraestructura. Així mateix, les AMPA han denunciat la situació d'ofec que viuen després de les retallades fetes pel Departament d'Ensenyament que ascendeixen a més de 8 milions d'euros. Les retallades han suposat l'eliminació dels ajuts que rebien fins ara per serveis com l'acollida matinal, extraescolars i escoles obertes, així com també la reducció de l'aportació a serveis bàsics educatius com és el menjador escolar.

Davant d'això, la FaPaC fa una crida a la responsabilitat del Govern de la Generalitat perquè aporti els recursos necessaris que han de garantir la prestació de tots aquells serveis bàsics educatius que repercuteixen directament en els nostres infants i joves.

Les AMPA demanen un gir en la política d'Ensenyament, ja que és una gran contradicció que es demani un esforç a les famílies davant la crisi i després se'ls hi doni l'esquena amb una política  més encaminada a l'estalvi que a l'obtenció de bons resulstats acadèmics, una fórmula que no és l'adequada per augmentar l'èxit escolar

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada